1º de Maig, Vagues i Mesures col·lectives

Manifestació 18 de novembre a les 18h en València desde Guillem de Castro, al costat del MuVIM

FINANÇAMENT JUST

2017 11 18 cartel 02

El pròxim mes de març es compliran 40 anys de la creació del Consell del País Valencià, un esforç compartit en el qual es va implicar tota la societat i que va desembocar en l'Estatut d'autonomia, que va permetre la recuperació de la capacitat dels valencians i de les valencianes de decidir el seu futur.
Quatre dècades més tard ens trobem en un moment que requereix aqueixa mateixa unitat per fer-nos escoltar i aconseguir un futur sense més hipoteca que la nostra capacitat per a generar riquesa, benestar i progrés.

Fins avui, cap dels sistemes de finançament ha tractat amb justícia la nostra Comunitat. Enguany, cada valenciana i valencià rebrem 237 euros menys que la mitjana de l'Estat, o 839 menys que l'autonomia millor finançada, la qual cosa equival entre un 10 % i un 29 % menys de recursos, respectivament.

Si sumem infrafinançament i infrainversió, enguany, la nostra discriminació arribarà els 1.600 milions d'euros, si sols ens comparem amb la mitjana. Estem en una situació insòlita, sobretot perquè tenim una renda per capita inferior en 12 punts a la mitjana. I, no obstant això, som l'autonomia que menys recursos per habitant rep; l'única que, tot i ser pobra, aporta al conjunt de l'Estat. El resultat és insuportable per a la ciutadania valenciana.
Davant d’aquesta prolongada discriminació, ja en l’any 2013 la Comissió de persones expertes per al disseny d'un nou model va assenyalar que el problema es remunta a l'inici dels sistemes de finançament autonòmic.

Per tot això exigim

1. Una reforma immediata del sistema de finançament que establisca un nou model amb recursos suficients i repartits equitativament entre totes les autonomies, que possibilite als valencians i a les valencianes tenir uns serveis públics fonamentals dignes i exercir les nostres competències pròpies.

2. Un repartiment de les inversions i una execució que acabe amb el dèficit inversor al nostre territori, que compense en tot cas la insuficiència inversora en els últims anys i dedique una quantitat de recursos ajustada al nostre pes poblacional.

3. El reconeixement dels dèficits de finançament acumulats directament pel mal funcionament dels diferents sistemes de finançament, i l'establiment de mecanismes de compensació perquè el nou model no nasca llastrat per la injustícia diferida dels anteriors.

El poble valencià ha de reivindicar més unit que mai, que puguem aconseguir plenament els drets reconeguts en la nostra Constitució. Vivim un moment històric en el qual podem acabar definitivament amb la discriminació, per avançar cap a una societat més prospera, més social i més justa.

2017 11 18 Cartel 03

Signa en favor d'un #FinançamentJustper al poble valencià.

Manifest

Som treballadors
Som treballadores
Som universitat

CCOO PV participa en les mobilitzacions contra la “desigualtat obscena”

Divendres 20, a les 13 h, CONCENTRACIÓ a la plaça Major de Castelló.

Dissabte 21, a les 18h MANIFESTACIÓ des de la pl. Alfons el Magnànim (Parterre) de València.

Dissabte 21, a les 18h MARXA des del Mercat Central d'Alacant i CONCENTRACIÓ en l’Esplanada. Alacant.

CCOO, que integra la plataforma Pobresa Zero, anima a la ciutadania a participar de les activitats i les mobilitzacions en torn al Dia Internacional per l’Eradicació de la Pobresa, el dia 17.
Les accions estan convocades a Alacant, Castelló i València.

Aquest any amb el lema 'Mou-te contra la desigualtat obscena', la Plataforma Pobresa Zero, vol denunciar la pobresa, la desigualtat i la insostenibilitat amb un discurs diferent, alhora que posar les persones i els seus drets en el centre com a qüestió de justícia social i dignitat humana. Creiem que l'enriquiment econòmic desmesurat d'unes poques persones a costa de l'empobriment de milions de persones és intolerable, immoral, obscé.

Programa d'Activitats

2017 10 21 cartel campaña 01

Som treballadors – Som universitat

Des de hui a les 9:00 fins al 18 d'octubre a les 12:00
            PARTICIPA
a les eleccions a Claustre de la UPV 2017

Contra la precarietat del PAS
Concentracions Dijous 22 juny
Universitat Politècnica de València

2017 06 22 AS

2017 06 22 AT

Concentracions Jueves 22 junio

Contra la precarietat del PAS

Desde  CCOO  os convocamos a participar en las concentraciones convocadas el próximo jueves 22 de junio a las 12:00 h  para reivindicar la inclusión del Personal de Administración y Servicios de las Universidades en el proceso de estabilización y reducción de temporalidad que el Gobierno se ha comprometido a llevar a cabo en los próximos años en las Administraciones Públicas del Estado.

La exclusión de este colectivo, sometido a nivel estatal a un 26% de temporalidad, supone mantener en situación precaria a un elevado número de trabajadoras y trabajadores con condiciones laborales inferiores a los compañeros y las compañeras funcionari@s de carrera.

Porque estamos convencidos que la estabilidad laboral es fundamental para todas y todos los trabajadores, os animamos a participar en esta llamada al Gobierno, para que no discrimine a un colectivo fundamental para el funcionamiento de las Universidades.

Os esperamos.?

Des de CCOO us convoquem a participar en les concentracions convocades dijous que ve 22 de juny a les 12:00 h per a reivindicar la inclusió del Personal d'Administració i Serveis de les Universitats en el procés d'estabilització i reducció de temporalitat que el Govern s'ha compromès a dur a terme en els pròxims anys en les Administracions Públiques de l'Estat.

L'exclusió d'aquest col·lectiu, sotmès a nivell estatal a un 26% de temporalitat, suposa mantenir en situació precària a un elevat nombre de treballadores i treballadors amb condicions laborals inferiors als companys i les companyes funcionari@s de carrera.

Perquè estem convençuts que l'estabilitat laboral és fonamental per a totes i tots els treballadors, us animem a participar en aquesta trucada al Govern, perquè no discrimine a un col·lectiu fonamental per al funcionament de les Universitats.

Us esperem.?

2017 06 22 Cartell

Informe Pensions:

1º Maig 2017

Participa en les manifestacions convocades a Alacant, Alcoi, Castelló, Elda, Elx, Santa Pola i València.

Aquest Primer de Maig el sindicat vol encoratjar a la classe treballadora a participar en les manifestacions convocades arreu del País Valencià:

Alacant 11.30 h IES Jorge Juan,
Alcoi 11.30 h Albereda,
Castelló 11 h Sant Lluís,
Elx 11 h pl. Barcelona,
Elda 11 h Estació Autobusos de Petrer,
Santa Pola 12 h pl. Constitució i
València 11.30 h Sant Agustí.

2017 05 01 manifestacion 01

Perquè no hi ha progrés sense treball digne i les persones treballadores han de beneficiar-se del creixement econòmic i perquè volem una Unió Europea solidària, plural, democràtica, fraterna i compromesa amb el dret d’asil, que defense els drets fonamentals dels migrants

Ocupació estable

Perquè no podem aplaudir que les xifres de l'atur es reduïsquen a costa de la creació d'una ocupació tan precària, de l'extensió del fenomen de la pobresa laboral, que les dones tornen a la llar o que la nostra joventut haja d’anar-se’n fora.

Salaris justos

Perquè el creixement de l'activitat econòmica ha de servir per a recuperar els salaris després de la forta devaluació patida durant la crisi, amb un rang d'increment per a 2017 entre un 1,8 i un 3%. Urgeix també pujar els salaris més baixos mitjançant la millora sostinguda del SMI.

Pensions dignes

Perquè és necessari garantir el poder adquisitiu i incrementar els ingressos de la Seguretat Social perquè el sistema públic de pensions siga sostenible, CCOO planteja deslimitar les bases màximes de cotització, per perseguir el frau, per finançar polítiques actives d'ocupació, etc.

Més protecció social

Perquè necessitem polítiques públiques i inclusives que reduïsquen les grans desigualtats socials. La taxa de cobertura al País Valencià se situa en el 47,22 % més de la meitat de les persones aturades registrades no disposa de cap tipus de protecció, que en la gran majoria dels casos es redueix a ajuda assistencial. Cal universalitzar una prestació d'ingressos mínims.

Millora del finançament

Perquè CCOO rebutja que els PGE per a 2017 quadren els comptes públics a costa de la pèrdua de poder adquisitiu d'empleats públics i prestacions socials, retallades en R+D+i i infraestructures, sumat al reiterat dèficit de finançament autonòmic que exigim reformar.

Aquest Primer de Maig No hi ha excuses! ens veiem #alcarrer