Guies i Informes

CCOO PV edita una guia amb la legislació laboral bàsica 2015

Como cada any, la secretaria d’Acció Sindical de CCOO PV ha editat una guia amb tota la legislació laboral bàsica actualitzada.

CCOO fa públics els informes i guies laborals que elabora, ja que són un instrument útil perquè les treballadores i treballadors, coneguen i defensen els seus interessos i drets en el treball.

I les anem a seguir publicant i donant la major difusió, a pesar que STEPV les utilitze de manera tramposa i injusta per a fer mal als sindicats de la nostra universitat, ja que el realment important és que les treballadores i els treballadors disposen d'instruments útils per a l'exigència i defensa dels seus interessos i drets.

En aquesta ocasió CCOO posa a la vostra disposició esta publicació, perquè la consulteu en línia o la descarregueu en format pdf.

En línia

En pdf

La guia “Legislación Laboral Básica inclou les normes de cotització a la Seguretat Social i tota la regulació relativa a pensions, prestacions per desocupació i altres tipus d’ajudes.

Publicacions de CCOO

També posem a la teua disposició altra interessant guia:

Aprenents, Becaris i Treball precari

Una guia sobre pràctiques en l'empresa

Aprenents, Becaris i Treball precari
Una guia sobre pràctiques en l'empresa

CCOO ha editat una guia sobre pràctiques en l'empresa titulada ‘Aprenents, becaris i treball precari’ que pretén ser “una útil eina que permetrà a la representació sindical, així com a qualsevol persona interessada, identificar les pràctiques que es realitzen en el seu centre de treball i diferenciar-les d'aquelles activitats que han de cobrir-se mitjançant contracte laboral”.

La Guia sobre pràctiques en l'empresa "Aprenents, becaris i treball precari" està destinada a informar als joves en pràctiques dels seus drets i facilitar als delegats i delegades sindicals de CCOO una eina per a evitar els abusos que pateixen els joves en les empreses i administracions públiques.

Guía sobre pràctiques en l'empresa

Gaceta sindical

La Guia té dos grans blocs:

*** Pràctiques no laborals, en les quals no hi ha contracte ni salari encara que pot haver-hi, en algun cas, beques o ajudes.
*** Pràctiques laborals, que es realitzen amb un contracte de treball baix determinades condicions i en les quals el salari és generalment inferior al que s'obtindria amb un contracte laboral “normal”.

A més, arreplega una altra informació com:

* Els avantatges econòmics que obtenen les empreses.
* La documentació necessària per a realitzar la pràctica.
* Els drets de la representació sindical.
* Què és la formació dual?
* etc.

CCOO també vol amb aquesta guia informar als joves i treballadors en general sobre qualsevol dubte relacionat amb aquest tema.

Información relacionada y descarga de la guía

Descarga de la guía en formato pdf (web de CCOO)

Gaceta sindical CCOO revista marzo 2015 (pdf)

Rueda de prensa de presentación de la Guía (video)