El 8 de març

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

CCOO i UGT fan una crida a participar en la vaga general parcial del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones: per denunciar la discriminació per raó de sexe en el mercat laboral, per donar resposta a les demandes i necessitats de les treballadores i en suport a la mobilització feminista.

Quins  són els motius?
Des de les violències masclistes que patim les dones pel fet de ser-ho fins a la bretxa salarial per la qual cobrem un 34,3 % de mitjana (6.100 € menys a l'any).

Què reclamem?
Una Llei d'igualtat salarial, un impuls al diàleg social i a la negociació col·lectiva per combatre la precarietat laboral que afecta especialment les dones.

En què consistirà la vaga laboral general parcial?
Convoquem dones i homes a una vaga de dues hores en cadascun dels torns de treball del 8 de Març: 11.30 a 13.30 h, de 16.00 a 18.00 h o de 22 a 00 h.

Cal comunicar que es fa la vaga?
No. Com en totes les vagues, no és obligatori comunicar prèviament la decisió.

Quins efects es tindrà la vaga en la nòmina?
L'empresa descomptarà l'import íntegre de les hores no treballades, incloent-hi les parts proporcionals corresponents al salari base, els complements salarials i les pagues extres. Tampoc es cotitza aqueix temps a la Seguretat Social. En cap cas afectarà ni a la durada de les vacances ni a la seua retribució.

Puc fer vaga de 24 hores?
Sí, perquè altres organitzacions sindicals han demanat l'autorització per a realitzar-la.

Com puc fer-me visible aqueix dia?
Penja el davantal en la balconada, acudeix a la plaça del teu ajuntament a les 12 h, dóna suport a la vaga estudiantil, de consum i de cures per par! t de les dones. Participa en les mobilitzacions de la vesprada:

Castelló (13h pl. M. Agustina),

València (18h Parterre),

Alacant (19 h escales Mercat Central),

Elx (19.30 h pl. Aparadora)

> Vídeo 8 de Març, mobilitza't http://ow.ly/cs2u30iKXP5

> Vídeo 8 raons per al 8 de Març http://ow.ly/OVnF30iKXml

> Dubtes freqüents al voltant de la vaga del 8 de Març http://ow.ly/hmsV30iC9tf

> Unai Sordo: "El 8M esperamos una gran movilización en la calle" http://ow.ly/G2lr30iKW4J

> Cartells mobilitzacions http://ow.ly/z1Xp30iKU74

> Manifest #VivesLliuresUnides http://ow.ly/OSTB30iKWo4

----------------------------------------------------------------------

Estimada compañera,

Estimado compañero,

CCOO y UGT hacen un llamamiento a participar en la huelga general parcial del 8 de Marzo, Día Internacional de las Mujeres: para denunciar la discriminación por razón de sexo en el ámbito laboral, para dar respuesta a las demandas y necesidades de las trabajadoras y en apoyo a la movilización feminista.

¿Cuáles son los motivos?
Desde las violencias machistas que sufrimos las mujeres por el hecho de serlo hasta la brecha salarial por la que cobramos un 34,3% de media (6.100€ menos al año).

¿Qué reclamamos?
Una Ley de Igualdad salarial, un impulso al Diálogo Social y a la Negociación Colectiva para combatir la precariedad laboral que afecta especialmente a las mujeres.

¿En que consistirá la huelga laboral general parcial?
Convocamos a mujeres y a hombres a una huelga de dos horas en cada turno de trabajo del día 8 de Marzo: 11.30 a 13.30 h, de 16.00 a 18.00 h o de 22 a 00 h.

¿Hay que comunicar que se hace la huelga?
No. Como en todas las huelgas, no es obligatorio comunicar previamente la decisión.

¿Qué efectos tendrá la huelga en la nómina?
La empresa descontará el importe íntegro de las horas no trabajadas, incluyendo las partes proporcionales correspondientes al salario base, los complementos salariales y las pagas extras. Tampoco se cotiza ese tiempo a la Seguridad Social. En ningún caso afectará ni a la duración de las vacaciones ni a su retribución.

¿Puedo hacer huelga de 24 horas?
Sí, porque otras organizaciones sindicales han pedido la autorización para realizarla.

¿Cómo puedo hacerme visible ese día?
Cuelga el delantal en el balcón, acude a la plaza de tu ayuntamiento el jueves 8 a las 12h, respalda la convocatoria feminista de huelga estudiantil, de consumo y de cuidados por parte de las mujeres. Participa en las movilizaciones de la tarde:

Castellón (13h pl. Mª Agustina),

Valencia (18h Parterre),

Alicante (19h escaleras Mercado Central),

Elche (19.30h pl. Aparadora).

> Vídeo 8 de març, mobilitza't http://ow.ly/cs2u30iKXP5

> Vídeo 8 razones para el 8 de Marzo http://ow.ly/pcfz30iC9bH

> Dudas frecuentes sobre la huelga del 8 de Marzo http://ow.ly/hmsV30iC9tf

> Unai Sordo: "El 8M esperamos una gran movilización en la calle"http://ow.ly/G2lr30iKW4J

> Carteles movilizaciones http://ow.ly/z1Xp30iKU74

> Manifiesto #VivasLibresUnidas http://ow.ly/OF1M30iKWBa

2018 03 08 cartel E

Estimats companys i companyes.

Les seccions sindicals d'UGT UPV i CCOO UPV et convoquen a una ASSEMBLEA conjunta amb motiu de fer una crida a la Vaga del 8M.

Dia:     5 de març
Hora:  13:30 h
Lloc:   Saló d'Actes de Camins I (Edifici 4H)

MANIFEST

Intervindran:

Mayte Montaner, Secretària de Política Sindical de FeSP-UGT PV.

Begoña Fuentes, Responsable d'Igualtat i LGTBI de FE-CCOO PV

En la mateixa participaran també:

Emi Adalid, responsable d'Igualtat de la Secció Sindical de FeSP-UGT-UPV.

Chelo Vallés, responsable d'Igualtat de la Secció Sindical de CCOO-UPV

Ens hem sumat a la convocatòria de vagues promoguda pel moviment feminista

Lema:    #VivesLliuresUnides per la Igualtat

Totes companyes i companys dels Campus d'Alcoi i Gandia podran seguir l'assemblea en directe, en el següent enllaç:

Streaming de la Asamblea huelga 8M

2018 03 08 cartel O

Si necessites informació addicional, et podem atendre en l'extensió 77040 i en el nostre correu electrònic:  Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

CCOO convoca vaga laboral de 2 hores el 8 de Març del 2018

Video

Amb el lema 'Si nosaltres parem, el Món se para', la convocatòria té els següents objectius:

- Increments salarials en tots els convenis. Cal apujar més els salaris més baixos.

- Plans d"igualtat a totes les empreses per evitar la bretxa salarial i totes les discriminacions.

- Treball estable contra l'ús fraudulent de la contractació a temps parcial, la temporalitat injustificada i les hores extres no pagades. Pla d"intervenció de la Inspecció de Treball.

- Ratificació, per part del Govern, del Conveni 189 de l"OIT, que regula els drets i les condicions laborals de les treballadores de la llar.

- Una Llei d"igualtat salarial.

- Augment del poder adquisitiu de les pensions.

- Pressupostos per a polítiques de benestar: dependència, salut, educació, criança…

- Protocols contra l"assetjament i la violència de gènere en el treball.

Participa en les mobilitzacions! Convoquem vaga laboral de 2 h el 8 de Març.

- Donem suport a la vaga de consum, a la vaga de cures i a la vaga d"estudiants.

- Concentracions al migdia davant dels ajuntaments.

- Manifestacions descentralitzades a la tarda.

#VivesLliuresUnides

Video de la campanya per CCOO PV:

2018 03 08 cartel L

2018 03 08 cartel M

08-03-2018 - CCOO PV crida a la vaga general parcial de dues hores per torn

#VivesLliuresUnides per la igualtat

Comissions Obreres crida a treballadores i treballadors a secundar la convocatòria de vaga, amb aturades parcials contra les desigualtats estructurals, les bretxes de gènere i les violències masclistes i com a manera de visibilitzar la precarietat laboral i social. El sindicat també plantejarà sol·licituds d’adhesió a la convocatòria amb mocions de suport als consistoris del País Valencià.

2018 03 08 cartel D

La convocatòria reitera el compromís actiu del sindicat amb l'eliminació de la discriminació laboral, econòmica i social de les dones. CCOO dóna suport a la mobilització feminista i exigeix al Govern i a les empreses mesures eficaces que combaten la discriminació laboral que pateixen les dones en l'accés a l'ocupació, la formació, la promoció i la retribució.

A una major taxa d'atur (més de dos milions), les dones sumen una ocupació de baixa qualitat i amb major temporalitat i parcialitat (73,86 % dels contractes), que repercuteix en les diferències salarials (quasi 6.000 euros de bretxa a l'any).

La crida a la mobilització inclou la urgència d’aturar l’assetjament sexual i la violència de gènere que en l’any 2017 ha assassinat 49 dones i 8 xiquets i xiquetes.

El moviment feminista ha inclòs en la convocatòria una vaga de treballs de cura, per tal de visibilitzar la desigual càrrega de les responsabilitats parentals malgrat la seua importància en la producció i el seu pes al PIB. En l’any 2017, encara 9 de cada 10 permisos i excedències per cura són adoptades per dones.

Per tot això, aquest 8 de Març, CCOO exigeix al Govern i a les formacions polítiques:

Avançar en l'eliminació de les violències masclistes, i garantir el compliment de les mesures del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

Impulsar el diàleg social i la negociació col·lectiva, incrementar les polítiques actives d’ocupació, reclamar plans d’igualtat en totes les empreses obligades per llei i establir mesures d’acció positiva.

Incrementar els recursos de la Inspecció de Treball, i millorar el control del compliment de la igualtat de dones i homes en l'àmbit laboral.

Activar mesures efectives de coresponsabilitat, perquè les cures es repartisquen equitativament entre dones, homes, la societat i l'Estat.

Enfortir els serveis públics, impulsant un model educatiu igualitari i garantint infraestructures per a l'atenció a majors, persones dependents i menors, especialment de 0 a 3 anys.

Promoure una llei per a la igualtat salarial i avançar en la representació paritària en els òrgans de representació de la societat espanyola.

Ratificar el Conveni 189 de l'Organització Internacional del Treball sobre el treball digne de les treballadores de la llar.

CCOO PV apoya la acción mundial del 8 de Marzo

El sindicato llama a su afiliación a secundar las acciones de denuncia ante las situaciones de violencia hacia las mujeres y la reivindicación de su plena participación en condiciones de igualdad en la vida económica, laboral, cultural, social, política y civil.

2017 03 08 PARO MUJERES 577

CCOO PV apoya, por tanto, las acciones organizadas por la plataforma Paro Internacional de Mujeres, junto con el movimiento feminista del País Valenciano el próximo 8 de Marzo y hace un llamamiento a:

Participar en las manifestaciones que se realizarán en Alicante, Castellón, Elx y Valencia, así como las movilizaciones convocadas en otras poblaciones, con motivo del Día Internacional de las Mujeres.

Asistir a las asambleas y actos que realizamos desde CCOO bajo el lema “Ocupació de qualitat, empoderament i igualtat”.

Concentrarse el 8 de marzo, de las 00.00 hasta las 01.00 de la madrugada, en la vigilia con velas prevista en Valencia y Xàtiva.

A salir a las 12 del medio día, durante media hora, a las puertas de las empresas públicas y privadas, así como en las escuelas, institutos y universidades, para realizar lectura de manifiestos, con pancartas y carteles alusivos.

A realizar una huelga de consumo y de cuidados.

2017 03 08 PARO MUJERES 572

Breve historia del movimiento Paro Internacional de Mujeres

Es un movimiento de base organizado por mujeres de distintas partes del mundo. Fue creado en octubre de 2016 como respuesta a la violencia social, legal, política, moral y verbal que experimentan en distintas latitudes. Así, se establecen paros generales (económico y de tareas de cuidado de un día o de varias horas) y protestas para el 8 de marzo de 2017, bajo un lema en común “la solidaridad es nuestra arma”.

El origen se encuentra en el paro de un día que las mujeres polacas, siguiendo el ejemplo de las islandesas en 1975, hicieron el 3 de octubre de 2016 para frenar el plan para criminalizar totalmente el aborto. El Gobierno polaco dio marcha atrás el cambio de legislación. Una situación similar llevó a las mujeres de Corea del Sur a parar contra la introducción de penas más altas para el personal médico que realizase abortos. El 19 de octubre de 2016 las argentinas reaccionaron con paros de una hora y masivas protestas por la crueldad de los feminicidios del último mes y la brutal represión que sufrieron en el Encuentro Nacional de Mujeres. Siguieron otras protestas que dieron lugar a que se estableciera esta plataforma en la que hay mujeres de casi 30 países, incluyendo Argentina, Australia, Bolivia, Brasil, Chile, Costa Rica, Ecuador, Inglaterra, Francia, España, Alemania, etc.

Para más información, consulta la página web parodemujeres.com

Manifestaciones con motivo del 8 de marzo

- València, 19.30 h, Parterre.
- Alacant, 19.30 h, plaça dels Estels.
- Castelló, 19.00 h, plaça Maria Agustina.

2017 03 08 PARO MUJERES 570

Empleo e Igualdad

Amb tu, construïm el futur