El 8 de març

CCOO PV apoya la acción mundial del 8 de Marzo

El sindicato llama a su afiliación a secundar las acciones de denuncia ante las situaciones de violencia hacia las mujeres y la reivindicación de su plena participación en condiciones de igualdad en la vida económica, laboral, cultural, social, política y civil.

2017 03 08 PARO MUJERES 577

CCOO PV apoya, por tanto, las acciones organizadas por la plataforma Paro Internacional de Mujeres, junto con el movimiento feminista del País Valenciano el próximo 8 de Marzo y hace un llamamiento a:

Participar en las manifestaciones que se realizarán en Alicante, Castellón, Elx y Valencia, así como las movilizaciones convocadas en otras poblaciones, con motivo del Día Internacional de las Mujeres.

Asistir a las asambleas y actos que realizamos desde CCOO bajo el lema “Ocupació de qualitat, empoderament i igualtat”.

Concentrarse el 8 de marzo, de las 00.00 hasta las 01.00 de la madrugada, en la vigilia con velas prevista en Valencia y Xàtiva.

A salir a las 12 del medio día, durante media hora, a las puertas de las empresas públicas y privadas, así como en las escuelas, institutos y universidades, para realizar lectura de manifiestos, con pancartas y carteles alusivos.

A realizar una huelga de consumo y de cuidados.

2017 03 08 PARO MUJERES 572

Breve historia del movimiento Paro Internacional de Mujeres

Es un movimiento de base organizado por mujeres de distintas partes del mundo. Fue creado en octubre de 2016 como respuesta a la violencia social, legal, política, moral y verbal que experimentan en distintas latitudes. Así, se establecen paros generales (económico y de tareas de cuidado de un día o de varias horas) y protestas para el 8 de marzo de 2017, bajo un lema en común “la solidaridad es nuestra arma”.

El origen se encuentra en el paro de un día que las mujeres polacas, siguiendo el ejemplo de las islandesas en 1975, hicieron el 3 de octubre de 2016 para frenar el plan para criminalizar totalmente el aborto. El Gobierno polaco dio marcha atrás el cambio de legislación. Una situación similar llevó a las mujeres de Corea del Sur a parar contra la introducción de penas más altas para el personal médico que realizase abortos. El 19 de octubre de 2016 las argentinas reaccionaron con paros de una hora y masivas protestas por la crueldad de los feminicidios del último mes y la brutal represión que sufrieron en el Encuentro Nacional de Mujeres. Siguieron otras protestas que dieron lugar a que se estableciera esta plataforma en la que hay mujeres de casi 30 países, incluyendo Argentina, Australia, Bolivia, Brasil, Chile, Costa Rica, Ecuador, Inglaterra, Francia, España, Alemania, etc.

Para más información, consulta la página web parodemujeres.com

Manifestaciones con motivo del 8 de marzo

- València, 19.30 h, Parterre.
- Alacant, 19.30 h, plaça dels Estels.
- Castelló, 19.00 h, plaça Maria Agustina.

2017 03 08 PARO MUJERES 570

Empleo e Igualdad

Amb tu, construïm el futur

L’ocupació i la igualtat centren les reivindicacions del Dia de la Dona

CCOO PV denuncia el desmantellament de les polítiques d’igualtat i l’augment de la violència sobre les dones en tan sols un període legislatiu. Un any més, la discriminació en l’ocupació fa que les dones perden en tots els indicadors laborals i socials.

2017 03 08 cartel 8marzo
El sindicat denuncia el retrocés en els drets humans i la igualtat de les dones al nostre país. L’esperança d’aconseguir un avanç cap a la igualtat efectiva de les dones s’ha vist truncada per les polítiques de retallades de la despesa pública i les reformes laborals adoptades pel Govern durant els últims cinc anys.
Les dades així ho reflecteixen. La taxa d’ocupació femenina se situa en el 42,59 %, 11 punts de bretxa respecte als homes, i el salari mitjà femení és un 76,75 % del masculí. Tots els indicadors d’activitat, de precarietat, de temporalitat, de prestacions, juguen en contra de les dones.

CCOO PV exigeix l’adopció de polítiques adequades per part del Govern que atallen aquesta situació de discriminació que pateixen les dones i l’eliminen. Entre aquestes, l’impuls del diàleg social i la negociació col·lectiva per a adoptar mesures d’igualtat, que eliminen totes les bretxes de gènere i la violència contra les dones. Revertir les regressives reformes i retallades i adoptar-ne de noves, com un Pacte d’Estat contra la violència de gènere i la posada en marxa d’una Llei d’igualtat salarial. El sindicat insisteix, a més, a avançar en polítiques de conciliació i coresponsabilitat entre dones i homes, de manera que el cost de les cures de menors i majors no recaiga exclusivament sobre elles.

La central sindical tindrà tots aquests aspectes en compte en la negociació col·lectiva del seu quefer quotidià, així com la defensa dels drets humans i laborals. CCOO PV atén, assessora i acompanya en les situacions de vulneració dels drets de treballadores i treballadors en relació amb la igualtat de gènere i la conciliació de la vida laboral i familiar.

CCOO PV denuncia el greu impacte que significa la falta d’activitat política per a eradicar la violència contra les dones, així com la desigualtat i discriminació que pateixen en l’ocupació. Per tant, fa una crida a la participació de tota la ciutadania en els diferents actes i manifestacions que se celebren amb motiu del 8 de Març.

- València, 19.30 h, Parterre.
- Alacant, 19.30 h, plaça dels Estels.
- Castelló, 19.00 h, plaça Maria Agustina.

2017 03 08 baner 8marzo

L’ocupació i la igualtat

Amb tu, construïm el futur

Per la IGUALTAT i l'APODERAMENT de les dones

2016 03 08 Dona 03 cartel
CCOO crida a la participació de treballadores i treballadors, i de la ciutadania en el seu conjunt, en els diferents actes i manifestacions que se celebren amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, i reiteren el seu compromís per a l'eliminació de la violència contra les dones, inclòs l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en l'àmbit laboral, i de totes les formes de discriminació, mitjançant la defensa dels drets laborals aconseguits i la millora de les condicions laborals eliminant les bretxes de gènere en l'ocupació i en la protecció social.

Manifest de CCOO i UGT del 8 de març 2016

Revista Treballadora Març 2016

Gaceta Sindical 8 de març
La secretària de Dona i Igualtat de CCOO, Ana Herranz, crida a participar en la celebració del 8 de març

Comunicat del Cim Social

MANIFESTACIÓ a Castelló, dimarts 8 de març a les 19h des de la plaça M. Agustina.

MANIFESTACIÓ a Elx, dimarts 8 de març a les 19.30h des de la plaça l'Aparadora.

MANIFESTACIÓ a València, dimarts 8 de març a les 19.30h des del Parterre.

Mirant cap al #8març

Agenda d'actes organitzats per CCOO PV arreu del País Valencià amb motiu del Dia internacional de les dones, assemblees, tallers, concentraciones, jornades, debats, manifestacions...

CCOO UPV
Telèfons: 96 387 70 40 - 43 (ext. 77040-77043)
Web: https://www.upv.es

Manifestacions a València, Alacant i Elx i concentració a Castelló.

CCOO PV anima a tota la ciutadania a participar en les manifestacions convocades amb motiu del Dia de les Dones Treballadores:

A Elx, 7 de març, 19.00 h, plaça de l’Aparadora.

A Alacant, 8 de març, 12.00 h, plaça dels Estels

A València, 8 de març, 11.30 h, plaça Sant Agustí.

A Castelló, 8 de març, concentració 19.00 h, plaça de la Pau.

CCOO PV posa l’accent en el retrocés de la igualtat de tractament i oportunitats entre dones i homes, que es torna a visualitzar en tots els indicadors socials i laborals. Davant de la total absència de polítiques d’igualtat per part del Govern, el sindicat exigeix l’enfortiment dels serveis públics i mesures de corresponsabilitat familiar i laboral.

CCOO PV denuncia el greu retrocés en la igualtat de tractament i oportunitats entre dones i homes. La contínua deixadesa del Govern en la implementació de polítiques correctores i les retallades en serveis públics, com sanitat, educació o atenció a la dependència, s’han convertit en factors de desigualtat.

La recuperació de l’ocupació que tan pregona el Govern no arriba a les dones. S’incrementen les diferències salarials entre dones i homes (els homes cobren un 34% més que les dones al País Valencià) i empitjoren les condiciones laborals de les dones que encara mantenen el seu lloc de treball. La taxa d’atur de les dones és del 24,5% i persisteixen les altres taxes de temporalitat, prop del 27%.  Destaca la taxa de desocupació de les dones joves d’entre 16 a 27 anys, que arriba al 54% i la greu diferència que trobem en taxa de treball a temps parcial, que se situa en el 31% en les dones, quan els homes només tenen un 9%.

CCOO PV reclama al Govern una major inversió en les polítiques d’igualtat i exigeix la derogació de la reforma laboral i de la reforma educativa, perquè signifiquen una regressió en els drets de les dones. Reivindica un compromís eficaç contra la violència sobre les dones i exigeix al Govern valencià la dotació real de recursos materials, personals i financers suficients per al desenvolupament de la Llei contra la violència sobre la dona. Des de l’aprovació d’aquesta llei autonòmica, els recursos han sigut objecte de retallades successives, amb el perill que es quede només en lletra morta.

El sindicat demana un finançament adequat de la Llei de dependència, així com la creació d’infraestructures públiques per a l’educació infantil de 0 a 3 anys, tan necessàries per a avançar en l’abast de la conciliació i corresponsabilitat entre dones i homes.

CCOO PV treballarà promovent la implantació de mesures d’igualtat que fermenten la millora en l’accés a l’ocupació, la formació i la promoció de les dones, així com l’eliminació de la segregació laboral i la discriminació salarial en les empreses. Impulsarà la coresponsabilitat familiar i laboral que elimine la discriminació per raó de sexe i apostarà per l’enfortiment de serveis públics de qualitat. A més, CCOO PV promourà la presència i representació equilibrada de les dones en tots els àmbits de presa de decisions.

La central sindical rebutja qualsevol retallada en els drets sexuals i reproductius de les dones, així com de les menors que també tenen dret a decidir. A més, CCOO PV refusa la discriminació basada en l’orientació sexual, identitat de gènere, nacionalitat, ètnia, raça o religió, que agreugen la desigualtat de les dones.

Manifestacions i actes al País Valencià

A Elx, 7 de març, 19.00 h, plaça de l’Aparadora.
A Alacant, 8 de març, 12.00 h, plaça dels Estels
A València, 8 de març, 11.30 h, plaça Sant Agustí.
A Castelló, 8 de març, concentració 19.00 h, plaça de la Pau.

Programació d'actes. País Valencià

Manifest 8 de març

Informe. Igualdad real

Informe. Brecha salarial