Conveni Col·lectiu d\'Universitats Públiques Valen

Comunicat conjunt

CCOO PV        UGT PV        STEPV-IV          CSIF        SEP CV

LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ NO RESPECTA EL DRET A LA NEGOCIACIÓ COL·LECTIVA

La Conselleria d’Educació, representada pel Secretari Autonòmic d’Educació i Investigació, Miguel Soler, i la Directora General d’Universitats, Josefina Bueno, ninguneja els Sindicats i no respecta la negociació col·lectiva.

Els Sindicats amb representació a la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de les Universitats Públiques Valencianes manifestem el nostre rebuig més absolut a les formes amb què la Conselleria d’Educació ha portat endavant el procés de modificació del Decret valencià de professorat universitari, mitjançant la Llei d’Acompanyament dels Pressupostos de la Generalitat, per a reconéixer al PDI laboral la percepció de quinquennis i sexennis. Durant aquest procés, la Conselleria ha vulnerat els principis més elementals del que significa la negociació col·lectiva.

Després d’una reunió el dia 10 d’octubre, en la que ja es va intentar substituir la negociació per la simple acceptació de la proposta de la Conselleria, pretensió que va ser rebutjada tant pels Sindicats com per les pròpies Universitats, la continuació del suposat procés de negociació ha deixat totalment de banda la participació sindical:

-    Encara que es va arribar al compromís de crear una Comissió Tècnica entre Sindicats, Universitats i Conselleria per a elaborar les esmenes acordades, la Conselleria només ha demanat propostes i ha fet consultes a les Universitats.

-    La Conselleria ni tan sols ha contestat els dos escrits enviats pels Sindicats amb la proposta de membres per a la Comissió. Tampoc ha informat els Sindicats de la tramitació de les esmenes ni de les gestions que estava realitzant per a elaborar-les, mentre sí mantenia contacte amb les Universitats que fins i tot havien enviat una proposta de la que no se'ns ha informat.

-    La Conselleria ha intentat acordar exclusivament amb les Universitats el contingut definitiu de la modificació del Decret de Professorat i només ens ha tramés un text que prèviament considera pactat amb elles (encara que ens consta que no totes hi estan d’acord), el dia 15 de novembre.

-    En aquest escrit, se’ns demana que “s’hi formulen al·legacions, abans del pròxim 16 de novembre”, és adir, el mateix dia 15 en què s’ha rebut l’escrit. Tota una mostra de la manca de voluntat real de negociació amb la part sindical.

-    La proposta final que fa la Conselleria exclou als Ajudants Doctors del dret a la percepció de sexennis i rebaixa el valor dels quinquennis a percebre per aquest col·lectiu respecte del que ja estan percebent a la Universitat de València, empitjorant la seua situació actual. Ambdós aspectes són totalment innacceptables per als Sindicats.

Davant d’aquesta situació les organitzacions sindicals denunciem aquesta actitud de la Conselleria d’Educació de no respectar el dret a la negociació col·lectiva legalment reconegut, la qual cosa resulta particularment preocupant quan està començant a negociar-se el Conveni Col·lectiu per al Personal Laboral de les Universitats.

Exigim, per tant,  a la Conselleria d’Educació que convoque urgentment la Comissió Tècnica o, si s’escau, la Comissió Negociadora per tal de fer possible una modificació negociada del Decret de Professorat.

CCOO PV        UGT PV        STEPV-IV          CSIF        SEP CV

CONSTITUCIÓ DE LA COMISSIÓ NEGOCIADORA DEL CONVENI COL·LECTIU DEL PERSONAL LABORAL DE LES UNIVERSITATS PÚBLIQUES VALENCIANES   convenio colectivo informacionEl passat 21 de juliol es va constituir la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral (PDI i PAS) de la Universitats Públiques Valencianes. Aquesta Comissió estarà integrada, d’una banda, per representants de la Conselleria d’Educació (que ostentaran la presidència i la secretaria) i de les cinc Universitats públiques valencianes i, d’una altra, per representants dels cinc Sindicats amb major representativitat entre el personal laboral.

La reunió només ha servit per a constituir formalment la Comissió i donar per encetat el procés de negociació del Conveni. El dia 27 de setembre tindrà lloc la primera reunió negociadora a la qual els Sindicats aportarem propostes concretes per tal de començar a materialitzar el contingut del Conveni.

CC OO valora molt positivament que, després de tants anys reivindicant aquesta negociació, per fi es puga començar a trencar amb l'anomalia de ser l'única Comunitat Autònoma sense Conveni Col·lectiu per al personal laboral de les Universitats.

Aquest Conveni ha de servir per a millorar les condicions laborals de PDI i PAS, sobretot en els col·lectius més precaris i resoldre problemes endèmics com la inestabilitat de les plantilles o la deficient regulació de les figures de PDI laboral, amb la necessitat inajornable de crear noves figures que donen resposta a les noves necessitats i a la situació d'extrema precarietat d’una part del PDI laboral.

CCOO espera una actitud favorable de les Universitats i de la Conselleria -que ha de donar suport financer i jurídic al contingut del Conveni- que facilite una negociació efectiva en el menor temps possible. Hem esperat molt de temps per a poder començar a negociar i ara no podem defraudar les expectatives de PDI i PAS laboral amb un procés de negociació lent i que dificulte l’adopció de mesures que necessitem el més aviat possible.

CCOO continuarà treballant en contacte permanent amb tot el PAS i el PDI per tal d’incorporar a la redacció del Conveni totes aquelles mesures necessàries per a millorar les condicions de treball i la Universitat pública.

convenio colectivo - unidad

Amb tu, construïm el futur

Telèfons: 96 387 70 40 - 43 (ext. 77040-77043)

CCOO INFORMA:
REUNIÓ AMB LA DIRECTORA GENERAL D’UNIVERSITATS

Aquesta setmana CCOO ha mantingut una reunió amb la Directora General d'Universitats de la Generalitat Valenciana, Josefina Bueno. El nostre objectiu fonamental era reactivar els àmbits de negociació necessaris per a millorar les condicions laborals de PDI i PAS i que un any després de la constitució del nou Govern valencià encara segueixen pendents (Mesa d'Universitats i Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu)

Si vols més información punxa ací:

2016 06 07 CCOO informa Reunion Directora G Universidades

CCOO INFORMA:
Reunión con la Directora General de Universidades.

Esta semana CCOO ha tenido una reunión con la Directora General de Universidades de la Generalitat Valenciana, Josefina Bueno. Nuestro objetivo fundamental era reactivar los ámbitos de negociación necesarios para mejorar las condiciones laborales del PDI y PAS y que un año después de la constitución del nuevo Gobierno  valenciano todavía siguen pendientes (Mesa de Universidades y Comisión Negociadora del Convenio Colectivo.

Si quieres más información pincha aquí:

Amb tu, construïm el futur

Telèfons: 96 387 70 40 - 43 (ext. 77040-77043)