Condicions laborals

Benvolguda companya, benvolgut company,

La setmana passada es va aprovar en Consell de Govern de la UPV el nou Reglament que regula la impartició de docència per al personal pre- i post-doctoral contractat en la UPV. Aquest reglament ha sigut revisat, redactat i aprovat per CCOO, entre altres sindicats, en Mesa de Negociació de PDI, ja que els seus objectius són:

-Fonamentalment garantir al 100% que la docència impartida per les i els investigadors en la UPV siga reconeguda per la ANECA a l'efecte d'acreditacions.

-I, com a CCOO va introduir en el seu preàmbul, “…respectant escrupolosament el caràcter voluntari d'aquesta col·laboració, quan escaigui, i evitant per un altre un mal ús o abús de la mateixa en detriment del personal investigador involucrat”.

No obstant açò, com a col·lectiu de joves investigadors/as de CCOO UPV, ens preocupa que el Reglament puga provocar conflictes en el nostre treball diari, per intenció o per omissió, particularment generats per professorat que veja disminuïts els seus “beneficis” respecte de la situació anterior. Per açò, us instem a estar alerta i a cercar-nos sempre que tingueu algun dubte o conflicte.

En concret, volem incidir en tres aspectes del Reglament:

-El Reglament remarca la voluntarietat de l'assignació de docència (excepte per als contractes que especifiquen obligatorietat), però sabem que en una relació Director/a de tesi
- Doctorant/da, no sempre existeix la llibertat de negar-se a donar docència.

-El Reglament especifica que la nostra obligació és impartir docència, en cap cas, preparar l'assignatura, fer-nos responsables de les tutories, corregir, etc. Així i tot, sabem que poden donar-se casos on se'ns vulga fer complir obligacions que estan més enllà del que se'ns ha d'assignar.

-Així mateix, el Reglament deixa d'assignar POD al professorat de l'assignatura, i açò pot provocar que no se cedisquen hores de docència, encara que aquesta siga obligatòria i/o necessària per a la nostra futura carrera laboral. Des de CCOO UPV es va plantejar al Vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat que caldria donar-li una solució a aquesta situació, mitjançant el reconeixement de la figura del supervisor/a o responsable docent. Amb aquest objectiu ens han convocat a una Mesa de Negociació de PDI extraordinària el dilluns 30 de juliol amb un únic punt en l'ordre del dia: “Reconeixement de la figura del responsable docent en la coordinació de la col·laboració docent del Personal Investigador contractat en la UPV”.

La Universitat no ha plantejat cap proposta per a aquesta reunió, però des de CCOO estem treballant per a tractar de resoldre el problema plantejat en aquells departaments on existisca aquesta reticència a cedir hores de docència a les i els investigadors.

No s'ha d'enfrontar a uns col·lectius amb uns altres, cadascun desenvolupa la seua labor i hem de treballar units/des; al professorat responsable de la docència se li ha de reconèixer la labor de supervisió (sempre que l'exercisca) i al nostre col·lectiu el dret a poder impartir les hores de docència.

Per tot açò, us instem a lluitar perquè reconeguen els nostres drets i no aguantar sense més el que ens tiren. La resignació sembla ser l'única eixida possible quan ens enfrontem sols i soles al conflicte, però no oblideu que es poden solucionar certs conflictes si ens defensem en col·lectiu. Els vostres companys i companyes investigadores estem en CCOO UPV per a resoldre de manera col·lectiva els nostres problemes.

Si no esteu conformes amb la vostra situació laboral, o teniu voluntat per a defensar els vostres drets si es vulneren, no dubteu a contactar amb nosaltres i nosaltres, ací estem en CCOO UPV per a treballar i tractar de resoldre problemes.

Per açò hem preparat una enquesta per al Personal Investigador de la Universitat que ens permetrà tenir una visió més clara de com afecta el Nou Reglament de Docència al conjunt del col·lectiu. Us demanem que empleneu l'enquesta accedint al següent enllaç:

Estimada compañera, estimado compañero,

La semana pasada se aprobó en Consejo de Gobierno de la UPV el nuevo Reglamento que regula la impartición de docencia para el personal pre- y post-doctoral contratado en la UPV. Este reglamento ha sido revisado, redactado y aprobado por CCOO, entre otros sindicatos, en Mesa de Negociación de PDI, ya que sus objetivos son:

-Fundamentalmente garantizar al 100% que la docencia impartida por las y los investigadores en la UPV sea reconocida por la ANECA a efectos de acreditaciones.

-Y, como CCOO introdujo en su preámbulo, “…respetando escrupulosamente el carácter voluntario de esta colaboración, cuando proceda, y evitando por otro un mal uso o abuso de la misma en detrimento del personal investigador involucrado”.

No obstante, como colectivo de jóvenes investigadores/as de CCOO UPV, nos preocupa que el Reglamento pueda provocar conflictos en nuestro trabajo diario, por intención o por omisión, particularmente generados por profesorado que vea disminuidos sus “beneficios” respecto de la situación anterior. Por ello, os instamos a estar alerta y a buscarnos siempre que tengáis alguna duda o conflicto.

En concreto, queremos incidir en tres aspectos del Reglamento:

- El Reglamento remarca la voluntariedad de la asignación de docencia (salvo para los contratos que especifiquen obligatoriedad), pero sabemos que en una relación Director/a de tesis -Doctorando/a, no siempre existe la libertad de negarse a dar docencia.

- El Reglamento especifica que nuestra obligación es impartir docencia, en ningún caso, preparar la asignatura, hacernos responsables de las tutorías, corregir, etc. Aun así, sabemos que pueden darse casos donde se nos quiera hacer cumplir obligaciones que están más allá de lo que se nos debe asignar.

-Asimismo, el Reglamento deja de asignar POD al profesorado de la asignatura, y esto puede provocar que no se cedan horas de docencia, aunque ésta sea obligatoria y/o necesaria para nuestra futura carrera laboral. Desde CCOO UPV se planteó al Vicerrector de Ordenación Académica y Profesorado que habría que darle una solución a esta situación, mediante el reconocimiento de la figura del supervisor/a o responsable docente. Con este objetivo nos han convocado a una Mesa de Negociación de PDI extraordinaria el lunes 30 de julio con un único punto en el orden del día: “Reconocimiento de la figura del responsable docente en la coordinación de la colaboración docente del Personal Investigador contratado en la UPV”.

La Universitat no ha planteado ninguna propuesta para esta reunión, pero desde CCOO estamos trabajando para tratar de resolver el problema planteado en aquellos departamentos donde exista esta reticencia a ceder horas de docencia a las y los investigadores.

No se debe enfrentar a unos colectivos con otros, cada uno desarrolla su labor y debemos trabajar unidos/as; al profesorado responsable de la docencia se le tiene que reconocer la labor de supervisión (siempre que la ejerza) y a nuestro colectivo el derecho a poder impartir las horas de docencia.

Por todo ello, os instamos a luchar para que nos reconozcan nuestros derechos y no aguantar sin más lo que nos echen. La resignación parece ser la única salida posible cuando nos enfrentamos solos y solas al conflicto, pero no olvidéis que se pueden solucionar ciertos conflictos si nos defendemos en colectivo. Vuestros compañeros y compañeras investigadoras estamos en CCOO UPV para resolver de manera colectiva nuestros problemas.

Si no estáis conformes con vuestra situación laboral, o tenéis voluntad para defender vuestros derechos si se vulneran, no dudéis en contactar con nosotras y nosotros, aquí estamos en CCOO UPV para trabajar y tratar de resolver problemas.

Por eso hemos preparado una encuesta para el Personal Investigador de la Universitat que nos permitirá tener una visión más clara de cómo afecta el Nuevo Reglamento de Docencia al conjunto del colectivo. Os pedimos que rellenéis la encuesta accediendo al siguiente enlace:

Universidad no se vende 01

Som universitat pública

Els drets es conquisten i es defensen

María Jesús Salvador    79029
Julia Sánchez           77043

NO a la “no renovación” de una treintena de asociados y NO a la sobrecarga de los departamentos

En la Mesa de Negociación de PDI, la administración de la UPV propone elevar el límite de “no renovación” de profesores asociados, lo que implica la “no renovación” de alrededor de una treintena de ellos (no podemos ser más específicos porque no nos han dado estos datos de forma clara).

Evidentemente, CCOO no puede asumir esta modificación de la normativa de la UPV. No sólo porque implica la “no renovación” de tantos profesores asociados, sino porque además irrumpe en la negociación que se estaba llevando a cabo por el conflicto y huelga de los asociados sobre los criterios de “no renovación”. Una negociación en la que parecía que íbamos a llegar a un acuerdo.

Sin embargo, la administración de la UPV ahora lo mezcla todo, y nos propone una propuesta “trampa” en la que combina las promociones por acreditaciones, las nuevas contrataciones, y los límites para la “no renovación” de asociados. Todo lo que otros cursos se negociaba por separado ahora vienen en un pack indivisible.

Y el pack indivisible impone las siguientes condiciones: si queremos evitar la “no renovación” de una treintena de asociados, entonces habrá menos contrataciones y los departamentos se sobresaturarán. Habrá muchos departamentos por encima del 100% de saturación.

Recordando a Star Wars: “It’s a trap”. En otros cursos ha sido posible limitar la sobresaturación docente de los departamentos y seguir contratando y promocionando sin “no renovaciones” masivas de asociados. Desde CCOO pedimos que en las nuevas contrataciones se tenga en cuenta el conflicto de los asociados, más aún después de la huelga, pero es de sentido común ser conscientes que no todo se puede resolver en un solo curso. Hay que tener en cuenta además que gracias a la mejora de la tasa de reposición estamos inmersos en un periodo de promociones que tiene sus costes, pero que no implicó ningún problema el curso anterior, donde la oferta de plazas fue mucho mayor.

Seguro que hay soluciones, pero el corsé que nos han impuesto artificialmente desde la administración de la UPV es demasiado restrictivo. Volvamos al sentido común, evitemos “no renovaciones” masivas de asociados, evitemos sobresaturaciones en los departamentos y desequilibrios entre el campus de Vera y los campus de Alcoi y Gandia, y negociemos un plan de plantilla a largo plazo que cumpla, en la medida de nuestras posibilidades y en varios cursos, las reivindicaciones de estabilización de los profesores asociados.

huelga4a

És el moment!
de recuperar els drets arrabassats

Som treballadors
Som treballadores
Som universitat

María Jesús Salvador    79029
Julia Sánchez           77043

CCOO recurre los criterios de acreditación universitaria y la convocatoria de evaluación de la actividad investigadora

Las iniciativas del Ministerio limitan el acceso a la función docente y la carrera profesional

El sindicato inicia acciones jurídicas contra el Ministerio de Educación por considerar que la publicación en su página web de los nuevos criterios de evaluación para el acceso a la docencia universitaria del personal funcionario (programa ACADEMIA) no se ajusta a la legalidad vigente. Además, recurre la convocatoria de evaluación de la actividad investigadora por discriminar a mujeres y personal interino.

La Federación de Enseñanza de CCOO (FECCOO) interpuso ayer recurso contencioso administrativo contra la actuación del Ministerio de Educación, que el pasado 29 de noviembre de 2016 publicó en su página web los criterios de acreditación para el acceso a la docencia universitaria del personal funcionario. La publicación en la página web se hizo sin resolución expresa por el órgano competente, sin mediar el procedimiento expresado en el Real Decreto 1312/2007 y sin opción para los/as interesado/as de conocer los umbrales mínimos establecidos en la norma básica Real Decreto 415/2015.

De forma paralela, el gabinete jurídico de FECCOO ha iniciado acciones legales contra la Resolución de 30 de noviembre de 2016, por la que la Secretaría de Estado de Evaluación, Formación Profesional y Universidades fija el procedimiento y plazo de presentación de solicitudes de evaluación de la actividad investigadora a la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora.

El sindicato considera que dicha Resolución discrimina a personal interino y mujeres, dificultando su carrera profesional. En concreto, se basa en el artículo primero, que dice que “Los funcionarios de carrera de los cuerpos docentes universitarios y de las escalas de Investigación, Investigaciones Científicas y Científicos Titulares del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) podrán presentar solicitud de evaluación de la actividad investigadora…”. En este texto se excluye al docente universitario intVivir agachadoserino, impidiéndole la solicitud de evaluación de su actividad investigadora, sufriendo una clara discriminación respecto al funcionario de carrera. Al respecto, CCOO recuerda las sentencias dictadas recientemente por el Tribunal de Justicia de la Unión Europea que afirman la igualdad de trato de los empleados temporales y fijos.

Asimismo, alude a que la Resolución señala en su artículo 2.7.b. que podrán solicitar la acreditación “aquellos que nunca se hayan presentado anteriormente y cumplan un mínimo de seis años evaluables el 31 de diciembre de 2016”. La forma en la que se computa este tiempo, establecido en el artículo 10 de la orden de 1994, discrimina a aquellas profesoras que haya podido o puedan disfrutar de una excedencia por cuidado de hijos/as, maternidad y lactancia.

L'Explotació del PDI Laboral en la UPV

Des que es va aprovar el Reial decret-llei 14/2012, que augmenta o redueix la càrrega del professorat en funció del nombre de sexennis i de si es té o no sexenni viu, les diverses universitats espanyoles van crear normatives pròpies per a regular la seua aplicació.

El motiu és evident: el RD 14/2012 estableix un marc general, però no entra en els detalls. En particular, no té en compte si un determinat tipus de figura de PDI pot demanar l'avaluació d'un sexenni, quants anys calen perquè es publique una aportació avaluable en un sexenni, quant temps pren l'avaluació, els períodes que la CNEAI no permet avaluar, etc. Per tant, un objectiu principal de moltes de les normatives que regulen l'aplicació del RD 14/2012 en altres universitats és modular l'aplicació del RD 14/2012 tenint en compte els detalls anteriorment esmentats.

Però açò no és així en la NOA de la UPV. I l'efecte és que quan un PDI de la UPV passa a trobar-se, en millorar durant la seua carrera docent i investigadora, en una situació no contemplada pel RD 14/2012, la seua capacitat docent pansa a ser la màxima: 32 crèdits. Açò és així independentment de si té mèrits suficients (o de sobres) per a tenir el sexenni viu, ja que la UPV tracta igual a qui no pot disposar d'una avaluació positiva per motius burocràtics, com a qui no l'ha obtingut podent fer-ho.

Un efecte evident és aquell que es produeix en els professors ajudants doctores (AJUD) que compleixen amb la seua recerca i s'acrediten a Contractat Doctor (o fins i tot a Titular d'Universitat). Seria raonable esperar que si compleixen, continuaren amb la capacitat docent corresponent, 24 crèdits. Però no a la UPV, on la seua capacitat docent és de 32 crèdits, perquè no poden demanar sexenni i el marc legal permet explotar-los.

¿Per què anem a molestar-nos en disquisicions acadèmiques si la jugada ens permet estalviar diners en contractacions i millorar les rebaixes docents a col·lectius menys vulnerables? No. És millor no modificar res de la base de la maquinària perfectament estructurada en la nostra NOA. Aqueixa maquinària els objectius sagrats de la qual són la medició, la recompensa i la productivitat. És millor no tenir en compte a qui et diga que una lleugera modificació en les rebaixes docents de tots els altres podria donar a aquestes persones el que els correspon.

Des de CCOO, demanem als membres del Consell de Govern que rebutgen la proposta de modificació de la NOA que es pretén aprovar el proper dijous 15, ja que, a més de no resoldre altres problemes, la proposta de modificació no actua sobre l'explotació descrita en aquest text. També demanem als membres del Consell de Govern que insten a l'administració a iniciar una negociació com correspon sobre aquests temes en Mesa de Negociació del PDI tan prompte com siga possible, perquè aquesta situació es resolga abans del pròxim curs acadèmic.

Desesperacion a nivel de usuario

Informe Pensiones:

**** Revisió i negociació de la NOA: Una tasca pendent ****

Hem tingut coneixement que la Normativa d'Organització Acadèmica (NOA) està sent revisada en una mesa tècnica de cara a la seua aplicació en el pròxim curs acadèmic.

CCOO, juntament amb les altres organitzacions sindicals, ha demanat que es present en la Mesa de Negociació del PDI els resultats d'implantació de la NOA, la seua previsió d'evolució i les modificacions que aquesta mesa tècnica propose aplicar per al pròxim curs acadèmic.

Recordem que a causa dels problemes detectats en la normativa i la negativa per part de l'administració a modificar-la, aquesta va ser rebutjada per totes els organitzacions sindicals sense excepció en la Mesa de Negociació del PDI.

Després de la seua aplicació durant aquest curs acadèmic han aparegut noves deficiències que han de ser tractades en aquesta Mesa. Per exemple, la norma no contempla ni pal·lia el cas de pèrdua de sexenni viu a causa d'una baixa de llarga durada.

En conclusió, CCOO torna a reclamar que es negocie en la Mesa de Negociació del PDI aquesta normativa, amb més motiu si cap després dels problemes detectats en la seua aplicació.

*** Revisión y negociación de la NOA: Una tarea pendiente ***

Hemos tenido conocimiento de que la Normativa de Organización Académica (NOA) está siendo revisada en una mesa técnica de cara a su aplicación en el próximo curso académico.

CCOO, junto con las demás organizaciones sindicales, ha pedido que se presente en la Mesa de Negociación del PDI los resultados de implantación de la NOA, su previsión de evolución y las modificaciones que esta mesa técnica proponga aplicar para el próximo curso académico.

Recordamos que debido a los problemas detectados en la normativa y la negativa por parte de la administración a modificarla, esta fue rechazada por todas los organizaciones sindicales sin excepción en la Mesa de Negociación del PDI.

Tras su aplicación durante este curso académico han aparecido nuevas deficiencias que deben ser tratadas en esta Mesa. Por ejemplo, la norma no contempla ni palia el caso de pérdida de sexenio vivo debido a una baja de larga duración.

En conclusión, CCOO vuelve a reclamar que se negocie en la Mesa de Negociación del PDI dicha normativa, con más motivo si cabe tras los problemas detectados en su aplicación.

Informe Pensiones