Sección Sindical CCOO de la UPV

Secció Sindical CCOO

CCOO PV es mobilitza per a reclamar justícia climàtica i energética

El sindicat i l’Aliança pel Clima exigeixen als governs reunits a Egipte a la 27a Conferència de l’ONU sobre Canvi Climàtic (COP27), especialment al govern espanyol, accions contundents i que eleve l’ambició dels objectius de reducció d’emissions de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica.

Mobilització a València

CCOO PV participarà en la mobilització convocada per l’Aliança pel Clima el pròxim dia 12, a la Plaça de la Verge. La central sindical i la resta d’entitats fan una crida als governs locals, autonòmics i estatals, per accelerar la transició energètica cap a un model eficient, just, democràtic i renovable que protegisca les persones més vulnerables i garantisca l’accés a un medi ambient net i saludable.

A l’estat espanyol i, més concretament, al nostre territori que, d’acord amb els experts, és una zona especialment vulnerable, aquest any hem sentit greument els impactes del canvi climàtic: onades de calor extrema, incendis forestals incontrolables, sequeres persistents, temporals extrems, etc. cada vegada més freqüents.

Una realitat davant la qual l’única resposta possible implica reduir les nostres emissions, adaptar-nos als canvis i respondre amb ètica i justícia climàtica i social. El model de creixement il·limitat mitjançant la contínua crema de combustibles fòssils i la destrucció dels ecosistemes ha de cessar.

Els advertiments climàtics i científics són cada vegada majors, i les conseqüències cada vegadamés catastròfiques, per això es convoca aqueta mobilització.