Constitució Mesa General d’Universitats

Constitució  Mesa General d’Universitats

Dimecres 23 de febrer s’ha constituït la Mesa General d’Universitats, l’espai de negociació comuna de les universitats publiques valencianes.

Aquest espai ha estat una reivindicació històrica de CCOO PV que finalment ha esdevingut una realitat dins de l’ordenament de les administracions públiques valencianes.

Des de CCOO PV, considerem que ha de ser l’espai de representació de tots els col·lectius de treballadores i treballadors de les universitats públiques. Un espai per a dur terme negociacions reals, on la bancada sindical tinga poder contractual davant les matèries pròpies de la competència autonòmica.

Per això, el reglament que es propose i que avui s’ha deixat en estudi, ha de contemplar el contrapès de la part patronal (les universitats) i la part sindical, amb un paper mediador per part de l’Administració (la conselleria). Considerem que aquesta és una forma adequada de poder establir una negociació on les parts estiguen en igualtat de condicions.

És important subratllat que és un òrgan on estan representades les 5 universitats públiques valencianes i els sindicats que representen a les persones que hi treballen. El sistema universitari necessita homogeneïtzar les condicions laborals del seu personal i aquest és el context idoni per a tractar-les.

La primera qüestió que caldrà posar damunt la taula és el preacord del conveni col·lectiu ja negociat i que cal signar sense més excuses. Un conveni que porta des de l’any 2019 sense fer-se efectiu i que és imprescindible posar en marxa per a donar cobertura al personal laboral de les universitats valencianes. Recordem que som l’única comunitat autònoma sense conveni col·lectiu.