EL GOVERN INSISTEIX EN POLÍTIQUES INJUSTES DE DEVALUACIÓ LABORAL

L’Àrea Pública de CCOO acusa el Govern de menysprear la negociació col·lectiva amb una convocatòria urgent de reunió de la Taula General de les Administracions Públiques el 5 d’octubre sense cap documentació.

La proposta del Govern desoeix les peticions de CCOO com:

Tornar al camí de la recuperació del poder adquisitiu.

Jornada laboral de 35 hores.

Eliminació de la taxa de reposició d’efectius.

Aquesta taxa no té sentit quan cal acabar amb l’elevada temporalitat i constitueix una trava a la millora dels serveis públics.

Uns serveis públics molt minvats per l’anterior crisi de 2008, que s’han vist clarament insuficients durant la pandèmia produïda per la Covid-19. Serveis com la sanitat, educació, serveis socials, *SEPE, Seguretat Social, justícia, entre altres, que s’han pogut prestar bàsicament pel comportament exemplar del personal de les administracions públiques i del sector públic empresarial.

Retribucions, la proposta del Govern d’un increment de 2%, referint-se a la previsió d’IPC per al 2022 i sense una clàusula de revisió salarial, pot tornar a reduir la capacitat de compra del personal treballador de les administracions públiques, que s’ha vist reduïda en l’última dècada en més de 10 punts percentuals.

Tot això a pesar que la negociació sindical va donar els seus fruits, amb la recuperació de 4 punts de poder de compra en els tres anys de l’acord sindical, que demostra la utilitat del sindicalisme per a la millora concreta de les condicions de vida de la classe treballadora.

Amb les dades i previsions actuals, necessitaríem un increment salarial per damunt del 3,5% en 2022, amb clàusula de garantia salarial, per a evitar que en 2021 i 2022 tornàrem a la pèrdua de poder de compra.

Es tracta, en definitiva, de polítiques injustes amb les persones i ineficaces per a la recuperació econòmica.

Davant això, CCOO realitzarà les accions pertinents per a tractar de modificar les intencions del Govern, durant el tràmit parlamentari del projecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per a 2022 i per a iniciar immediatament una negociació.