III PLA D’IGUALTAT DE LA UPV

S’aprova hui 14 d’octubre en el Consell de Govern l’III Pla d’Igualtat de la UPV, que va ser negociat i aprovat per unanimitat en la Taula General de 30/09/2021. La incorporació dels plans d’igualtat en l’àmbit laboral ha sigut un procés dur que s’ha anat conquistant i instaurant progressivament en la societat i en la nostra Universitat. Des de CCOO fem una valoració molt positiva de la trajectòria dels anteriors plans que s’introdueixen a partir de l’any 2014 i que obrin el camí en la UPV. Els nous Reials decrets 901 i 902 de 2020, marquen una nova directiva en matèria d’igualtat, situant als Plans d’Igualtat al nivell de convenis i acords col·lectius i establint el principi de transparència retributiva amb implicació en els pressupostos de la Universitat. L’III Pla integra eixos i accions precises per a la Universitat, que incorpora les propostes per part de CCOO, i que s’han d’implementar en el període de l’any 2021 al 2024. És requisit obligatori la implicació de tots els Serveis i personal de la UPV i el compromís de l’Equip Rectoral, perquè es duga a terme l’III Pla d’Igualtat, i d’aquesta manera avançar en matèria d’igualtat.

Proposta CCOO