Acords i Propostes en la Universitat

Decàleg de recomanacions per a treballar des de casa.

CCOO PV ofereix un decàleg de recomanacions preventives per al teletreball, pensades principalment per a evitar els trastorns musculoesquelètics, la fatiga visual, l'estrés i els problemes derivats de la transformació d'una part de l'habitatge en un lloc de treball.

1. Cerca un espai de treball que pugues ocupar diàriament, on pugues col·locar amb espai suficient l'ordinador (portàtil o fix) i el material que utilitzes durant l'activitat laboral. Encara que l'ideal és una habitació pròpia, pot ser la taula del menjador… però mai treballes amb portàtil en la taula de centre i des del sofà.

2. La taula no ha de produir reflexos ni enlluernaments (si té lluentor pots cobrir-la amb paper o unes tovalles mats) i ha de tindre dimensions suficients per a permetre la disposició de la pantalla i del teclat o de l'ordinador portàtil, dels documents i del material de treball. Si eres home l'alt recomanable és de 68 cm i si eres dona de 65 cm. Recorda! Mantín sempre recolzats avantbraços i mans.

3. Utilitza la cadira que millor s'adapte a la taula de treball, tant en altura com en profunditat. Procura que el conjunt ‘taula-cadira’ et permeta un espai suficient per a allotjar les cames amb comoditat, per a canviar de postura i per a tindre avantbraços i mans recolzats. Pots utilitzar un coixí o coixí xicotet per a donar suport a la zona lumbar. Si amb la teua cadira els peus no t'arriben al sòl, utilitza reposapeus.

4. El millor és disposar d'un equip fix amb pantalla de l'ordinador i el teclat independent. Recorda que la vora superior de la pantalla ha de coincidir amb la teua visió horitzontal i que és recomanable l'ús de reposacanells.

5. Regula la il·luminació de la pantalla segons la distància a la qual te trobes i la llum de l'espai de treball a casa. No col·loques la pantalla ni d'esquena ni davant de les finestres, evita els reflexos, mantín una distància amb els teus ulls de 40-55 cm i utilitza els ajustos de pantalla.

6. Regula la il·luminació de l’espai de treball a casa. Sempre que siga possible, és preferible una il·luminació natural, que s’ha de complementar amb una artificial quan la primera, per si sola, no garantisca treballar amb suficient llum. Procura que als teus ulls no els done llum directa i, en dies de sol, utilitza cortines o estors per a evitar enlluernaments.

7. Fes pauses que et permeten la recuperació de la fatiga física, postural, visual i mental. Fes pauses de 5 minuts cada hora que permeten descansar els teus ulls, estirar-te i moure't per la casa.

8. Evita l’aïllament i busca companyia. No t'aïlles de companys/es de treball, passareu molts dies sense veure-us. A més de compartir per correu les tasques quotidianes del treball, informa'ls del que fas i informa't del que fan. Connecta't, mantín el contacte amb qui treballes, parlar cada dia per WhatsApp, Skype, Teams o el que preferisques, cuida les teues relacions.

9. Posa una hora d'inici i una hora de fi en la teua jornada laboral. Pensa que treballes a casa i aquest fet pot portar-te a no posar fi a la jornada. La situació particular de cada persona, viure sol o sola, amb fills/filles menors, en parella, amb persones majors, adolescents, etc. necessitarà d'un horari tan ?exible com puga i que permeten les circumstàncies personals i laborals. Ha d'haver-hi un temps per a cada cosa, el dia és llarg i més si no podem eixir de casa. Tens dret a la desconnexió digital.

10. I, sobretot… recorda que eres a casa, en situació excepcional, amb la parella, fills/filles o persones majors… com tu totes confinades. Aquesta situació durarà un temps i serà complicat. Pren-t'ho amb tota l'exigència necessària, però també amb tot l'humor i afecte que pugues.

Aquest virus el parem units

Ho parem si et quedes a casa

Ho parem si et mentalitzes que això no serà fàcil

Ho parem cada vegada que et llaves les mans

Ho parem si ajudes i fas cas als nostres professionals

Ho parem quan confies que eixirem d'això

Edifici 6-E (Centre de Salut Laboral)
Julia Benet        77040
Pepe Mantas  (Alcoi)    28428

¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO :  https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

Intervención cuestiona contratos y complementos en gerencia de la UV

Martes, 12 noviembre 2019 - 07:29

Mensaje urgente de la Universitat de València a su personal para defender el salario de sus 'altos cargos'

Actualizado Viernes, 15 noviembre 2019 - 07:17

La Intervención también denuncia complementos salariales de la Universitat Politècnica de València

Viernes, 15 noviembre 2019 - 07:18

dinero 07

No ens oblidem que som una universitat pública

CCOO, primer sindicat a Espanya

CCOO ha aconseguit 96.249 delegats/as, el 35,7% del total, en les eleccions sindicals celebrades en empreses privades i en les Administracions Públiques.
Amb aquests resultats, CCOO revalida la seua condició de primer sindicat del nostre país, ho és des dels anys 90, amb una diferència de 8.051 representants sobre el segon sindicat, la Unió General de Treballadors.
Així ho acredita el Ministeri de Treball en una certificació el dia 19 de juny de 2019.

Julia Benet        77040

¡ Si eres afiliado/a, gracias por confiar en nosotros!
Si no lo eres, nos gustaría mucho poder contar con tu apoyo.
Afilia't CCOO :  https://afiliados.uar.ccoo.es/afipub/newafil/index.php

DEL TEATRILLO AL CIRCO

La semana pasada CCOO lanzó un comunicado a la comunidad universitaria en el que calificábamos las Mesas de Negociación de la Universitat  de Teatrillo.

Bueno, pues esta semana  la Universitat las ha elevado a la categoría de circo.

Más difícil todavía.

Ayer, 5 de abril, a las 13’25h recibimos un correo electrónico en el que la administración nos envía los modelos generales de convocatoria de selección adaptados al Decreto 3/2017, de 13 de enero, del Consell por el que se aprueba el Reglamento de selección. Este correo incluye los siguientes modelos:

•    Turno libre

•    Promoción interna (horizontal y vertical)

•    Turno libre y promoción interna

Estos modelos modifican y/o crean una serie de normas que la Universitat tiene obligación de negociar con las organizaciones sindicales, asuntos tales como:

-    Bolsas para mejora de empleo

-    Baremos

temas que además ya se solicitaron por escrito para le negociación en la Mesa del PAS.

Es curioso que la administración no remita habitualmente ninguna propuesta sobre ningún tema, limitándose a hacer cortar y pega de las que les remitimos desde CCOO y/o desde otras organizaciones sindicales, y en este caso no es sólo que proponga, sino que da por negociada y acordada la adecuación del Decreto 3/2017 del Consell.

CCOO exige a la Administración que convoque de manera urgente una mesa de negociación para poder negociar esta adaptación de convocatorias, tal y como le obliga la Ley.

DEL TEATRET AL CIRC

La setmana passada CCOO va llançar un comunicat a la comunitat universitària en què qualificàvem les Meses de Negociació de la Universitat de Teat

rillo.

Bueno, perquè esta setmana la Universitat les ha elevat a la categoria de circ.

Més difícil encara.

Ahir, 5 d'abril, a les 13'25h rebem un correu electrònic en què l'administració ens envia els models generals de convocatòria de selecció adaptats al Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de selecció.

Este correu inclou els models següents: Pactemos libremente 01

•    Torn lliure

•    Promoció interna (horitzontal i vertical)

•    Torn lliure i promoció interna

Estos models modifiquen i/o creguen una sèrie de normes que la Universitat té obligació de negociar amb les organitzacions sindicals, assumptes com ara:

-    Bosses per a millora d'ocupació

-    Barems

temes que a més ja es van sol·licitar per escrit per a li negociació en la Mesa del PAS.

És curiós que l'administració no remeta habitualment cap proposta sobre cap tema, limitant-se a fer tallar i entrebanc de què els remetem des de CCOO i/o des d'altres organitzacions sindicals, i en este cas no és encara que propose, sinó que dóna per negociada i acordada l'adequació del Decret 3/2017 del Consell.

CCOO exigix a l'Administració que convoque de manera urgent una mesa de negociació per a poder negociar esta adaptació de convocatòries, tal com li obliga la Llei.

Amb tu, construïm el futur

Estimadas compañeras, estimados compañeros:
Desde la Sección Sindical de CCOO hemos detectado que existe un problema para acceder al grupo A1, por parte de aquellas personas que poseen el Título de Master Oficial Universitario y que hasta este momento la administración no ha querido reconocer dicha titulación.
Por lo que hoy hemos presentado una propuesta al Rector, al Gerente y a la Jefa de RRHH, para su reconocimiento.
Texto de la propuesta