Atur Acadèmic el 18 de Novembre

Atur acadèmic el 18 de novembre

Universitaris es mobilitzaran el 18 de novembre en tota Espanya contra la Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU) i la Llei de convivència universitària (LCU).

Manifest CREUP

Manifest DA-UPV

La Coordinadora de Representants d’Estudiants de les Universitats Públiques (CREUP), al costat d’Estudiants en Moviment i Front d’Estudiants, han anunciat mobilitzacions en diferents ciutats espanyoles per al pròxim 18 de novembre per a protestar contra el projecte de Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU, també denominada ‘Llei Castells’), i contra el projecte de Llei de Convivència Universitària (LCU).

Els estudiants universitaris denuncien que la Llei de Convivència Universitària (LCU) deixarà de protegir-los davant els processos sancionadors, passant de fomentar la mediació a un model merament punitiu.
Els alumnes i alumnes es mobilitzaran per a demanar que la mediació siga irrenunciable en la resolució de conflictes a l’aula.

Així mateix, des de CREUP han denunciat que la Llei orgànica del Sistema Universitari (LOSU) no avanç respecte a la LOU de 2001 en matèria estudiantil, abandonant les polítiques de foment de la participació i garantia dels drets del col·lectiu. Al seu torn, tampoc avançarà en matèria de preus públics, beques o democratització universitària, quedant ancorada en la reforma de principis de segle.
Consideren que la norma orgànica que regula el sistema universitari “no és cap avanç democràtic”.

Els estudiants convoquen una vaga en instituts i universitat el 18 de novembre