El Suprem estima la demanda de CCOO i declara indegut descomptar del salari la quota patronal

Primera sentència del Tribunal Suprem que declara indegut descomptar del salari la quota patronal dels contractes “Margarita Salas” i “María Zambrano”

El Tribunal Suprem (TS) estima la demanda de CCOO i estableix que als contractes “Margarita Salas” i “María Zambrano” no se’ls pot llevar del salari les quantitats corresponents a la quota patronal de Seguretat Social.

La sentència 1153/2024 en relació amb la Universitat de Valladolid, ve a ratificar el que els Tribunals Superiors de Justicia (TSJ) autonòmics, inclòs el de Madrid, han vingut ja reconeixent enfront de la demanda formulada a les Universitats Públiques de Madrid que han operat d’igual forma (UAH, UCM, UAM i URJC).

En principi, aquesta sentència és aplicable exclusiva per als contractes Margarita Salas o María Zambrano en la Universitat de Valladolid. Cada recurs presentat per les universitats contra les sentències estimatòries del reclamat per CCOO davant els Tribunals Superiors de Justícia de cada territori ha de ser resolt ara pel TS, i els efectes de cada sentència seran aplicable únicament per a les universitats afectades per aquestes denúncies. Per tant, toca esperar a cadascuna de les sentències del TS que resolguen els recursos de cassació presentats per les universitats denunciades en cada territori, encara que lògicament entenem que la sentència del TS hauria de tenir el mateix sentit que la de la Universitat de Valladolid.

Aquesta sentència no estableix jurisprudència perquè és necessari que existisquen almenys dues fallades idèntiques o anàlegs. Aquesta és la primera sentència del TS que entén sobre aquesta qüestió i no pot ser més clara. Esperem que les restants vagen en el mateix sentit

Tota la informació a través de l’enllaç a CCOO Informa núm. 41

Documentación asociada:

2024_09_19_Sentencia TS cuota social MS y MZ UVA

CCOO Informa 41_TS UVA cuota patronal MS y MZ

El Supremo estima la demanda de CCOO y declara indebido descontar del salario la cuota patronal

Primera sentencia del Tribunal Supremo que declara indebido descontar del salario la cuota patronal de los contratos “Margarita Salas” y “María Zambrano”

El Tribunal Supremo (TS) estima la demanda de CCOO y establece que a los contratos “Margarita Salas” y “María Zambrano” no se les puede detraer del salario las cantidades correspondientes a la cuota patronal de Seguridad Social.

La sentencia 1153/2024 en relación con la Universidad de Valladolid, viene a ratificar lo que los Tribunales Superiores de Justica (TSJ) autonómicos, incluido el de Madrid, han venido ya reconociendo frente a la demanda formulada a las Universidades Públicas de Madrid que han operado de igual forma (UAH, UCM, UAM y URJC).

En principio, esta sentencia es de aplicación exclusiva para los contratos Margarita Salas o María Zambrano en la Universidad de Valladolid. Cada recurso presentado por las universidades contra las sentencias estimatorias de lo reclamado por CCOO ante los Tribunales Superiores de Justicia de cada territorio debe ser resuelto ahora por el TS, y los efectos de cada sentencia serán de aplicación únicamente para las universidades afectadas por dichas denuncias. Por lo tanto, toca esperar a cada una de las sentencias del TS que resuelvan los recursos de casación presentados por las universidades denunciadas en cada territorio, aunque lógicamente entendemos que la sentencia del TS debería tener el mismo sentido que la de la Universidad de Valladolid.

Esta sentencia no sienta jurisprudencia porque es necesario que existan por lo menos dos fallos idénticos o análogos. Esta es la primera sentencia del TS que entiende sobre esta cuestión y no puede ser más clara. Esperemos que las restantes vayan en el mismo sentido

Toda la información a través del enlace a CCOO Informa nº 41