Per a CCOO és imprescindible:
- Tancar un nou conveni per a 1,5 milions de persones.
- Posar sobre la taula un pla de viabilitat per a l’assistència sanitària del funcionariat públic.
El Govern va publicar uns plecs de contractació amb una pujada del 17% i les asseguradores Adeslas, DKV i Asisa no s’han presentat al concurs, reclamen una millora en la dotació econòmica del 40%.
El Ministeri de Funció Pública està preparant una nova licitació. Hi ha marge fins al 31 de desembre, data de finalització del contracte, per a aconseguir un acord. A més, quedarien nou mesos extra per a trobar una postura comuna. I és que les empreses estan obligades a dotar d’assistència als seus clients fins a setembre, encara que no hi haja acord. Es tracta d’una pròrroga obligatòria establida en la llei de contractes del sector públic.
Des de CCOO reclamem a les asseguradores la necessitat d’aconseguir un acord, prioritzant la deguda atenció sanitària de les persones mutualistes. I al Govern que pose una solució clara sobre la taula que done certeses i garanties als qui actualment estan en l’entitat mutualista, o les mesures que facen falta per a evitar el col·lapse de la sanitat pública.
Convidem a totes les persones a participar en les mobilitzacions convocades per les organitzacions sindicals signants el pròxim 11 de desembre.
Mes información punxa açí
Para CCOO es imprescindible:
- Cerrar un nuevo convenio para 1,5 millones de personas.
- Poner sobre la mesa un plan de viabilidad para la asistencia sanitaria del funcionariado público.
El Gobierno publicó unos pliegos de contratación con una subida del 17% y las aseguradoras Adeslas, DKV y Asisa no se han presentado al concurso, reclaman una mejora en la dotación económica del 40%.
El Ministerio de Función Pública está preparando una nueva licitación. Hay margen hasta el 31 de diciembre, fecha de finalización del contrato, para conseguir un acuerdo. Además, quedarían nueve meses extra para encontrar una postura común. Y es que las empresas están obligadas a dotar de asistencia a sus clientes hasta septiembre, aunque no haya acuerdo. Se trata de una prórroga obligatoria establecida en la ley de contratos del sector público.
Desde CCOO reclamamos a las aseguradoras la necesidad de alcanzar un acuerdo, priorizando la debida atención sanitaria de las personas mutualistas. Y al Gobierno que ponga una solución clara sobre la mesa que dé certezas y garantías a quienes actualmente están en la entidad mutualista, o las medidas que hagan falta para evitar el colapso de la sanidad pública.
Invitamos a todas las personas a participar en las movilizaciones convocadas por las organizaciones sindicales firmantes el próximo 11 de diciembre.
Más información pincha aquí